dinsdag 21 mei 2013

Bekende Families; Long Island Medium

Elke dag zomaar vreemden mensen aanspreken en ze vertellen dat je contact hebt met hun overleden geliefden. Het zal je moeder maar zijn...

Tijdens de zoveelste "Say yes to dress" & "Cake Boss", die ik braaf met mijn vriendin kijk, zag ik een aantal keer de reclame van een nieuwere serie op TLC; Long Island Medium. Nu ben ik zelf gefascineerd door het bovennatuurlijke en was ik wel benieuw hoe deze bruin gesprayde moeder haar twee werelden combineert....


Fake tan, real deal

De serie gaat over Theresa Caputo, die met haar gezin in Long Island woont en dus medium van beroep is. 
Voor diegenen die niet (precies) weten wat een medium is;
Een medium is de verbinding tussen geesten en de levenden. Een medium kan met geesten en/of hun energie communiceren en dit vertalen voor hun geliefden. Ik geloof erin!
Met haar fake tan, fake nails en platinablonde haar valt ze niet op tussen de andere locals, maar dankzij haar speciale gave heeft zij fans in onze wereld en die van onze verloren dierbaren. Maar deze 'fans' zetten wel druk op haar gezinsleven.

Communiceren met de doden

Theresa doet de readings (waar ze dus met de geesten communiceert) professioneel in haar eigen woning of in een zaaltje voor een grote groep (รก la Derek Ogilvie). Maar wat zo fascinerend is, is dat zij op straat ook vaak contact krijgt met een geest en dan mensen uit de directe omgeving gaat ondervragen om te ontdekken of de geest bij hun hoort. 
Haar dochter Victoria wordt helemaal gestoord van het gestalk van de geesten. Ze schaamt zich namelijk dood wanneer haar moeder weer iedereen gaat aanspreken en over persoonlijke dingen begint te praten. Net als Victoria hebben ook Theresa's man en zoon het gevoel dat de geesten zoveel tijd in beslag nemen, dat er geen "Family time" meer over is.


What about me

Natuurlijk is het aan ieder persoonlijk of die in het bovennatuurlijke gelooft of niet. Ik geloof zelf dat dit the real deal is, maar ik weet ook dat ik het fout kan hebben. Zelf heb ik nogal wat rare dingen meegemaakt en ken ik ook een handvol mensen die ook iets te maken hebben met het bovennatuurlijke. 

Ik zal binnenkort een post plaatsen met de invloed van het bovennatuurlijke binnen mijn familie (klinkt lekker zweverig, I know!), maar jullie zullen het nu even met deze post moeten doen. 
Mocht je fan zijn van het bovennatuurlijke, dan is dit misschien wel een serie voor jou! Ik vind het persoonlijk geen serie die ik kan blijven kijken, maar was wel gefascineerd door het leven van Theresa.

Voor meer informatie over de serie, kijk op; http://www.tlc.com/tv-shows/long-island-medium

Geen opmerkingen:

Een reactie posten